Marknadsföring

90% av svenska internetanvändare använder sökmotorer minst en gång i veckan som en del av sitt media- och internet beteende för att hitta information, varor och tjänster.

Det var ca 90% av dem som använde Google som främsta sökmotoraktör och mer än hälften använde fler än bara en sökmotor för att hitta det de sökte efter.
Det har även gjorts undersökningar som visar att vi endast prioriterar de resultat som har topplaceringar.

Därför är det av vikt för företag att synas högt upp i de organiska* resultaten.

Genom att nå målgruppen när de använder sig av sökmotorer för att aktivt söka efter dina tjänster/produkter har du större chans att öka antalet affärer. Mer om detta hittar du under sökmotoroptimering.

Det finns även andra sätt att locka till sig målgruppen och det kan vara att finnas på de platser där målgruppen rör sig, mer om det hittar du under Affiliate Marketing

Därför erbjuder Pepp Media detta som en del av vår marknadsföringsstrategi för att hjälpa ditt företag att nå målgruppen med hjälp av sökmotoroptimering och webbcopy.