Modekedjor borde blogga mer!
2009-02-04
Jag har kollat mig omkring och till min stora besvikelse insett att modeföretag inte bloggar! Jag menar, hur populärt är det inte med modebloggare?
Jag ser inte hur argumenteringen för att inte blogga ska kunna hålla, speciellt vid en lågkonjunktur. Man vill väl visa sina kunder att man uppskatta dem?
Det finns många sätt att hålla kontakt med sina kunder, ni kanske kan börja med RSS på era nyheter? Vem orkar gå in på en sida varje dag i hopp att det har kommit nya kläder/väskor/skor ?
Microblogga, RSS och Blogga
Vad sägs om microbloggning?Sen är Bloggy ett utmärkt sätt att hålla sig ajour med kunder och visa engagemang, allt ifrån att berätta att nyheter har kommit, till att se vad kunderna tycker om servicen.Sen kan man starta en blogg, det betyder inte att ni ska sluta microblogga och rss-koppla era nyheter utan har allt för kunden. Jag förstår att Style by Kling kan vara en bra marknadsföringskanal, men de som inte läser den borde kunna ha en chans att få följa sitt favoritmärke?
Kommunicera och skapa relationer
Jag måste ge en eloge till Indiska som har skapat en blogg! En bra sida med som google kan läsa av (dvs Inte flash) men tyvärr för lite produkt information. Så nu tycker jag att Monki, H&M och Ginatricot m.m kan ta sig i kragen och visa att de visst uppskattar oss, som lägger våra lönepengar på deras fina kläder!
//Gaby
Kommentarer
Lellan (ingen hemsida), 2009-02-04:
Bra rutet!
nina (), 2009-02-06:ja varför inte!! bra ide, ring dom på måndag! :)
Gaby (peppmedia.se), 2009-02-10:har ringt en kedja, deras pr bolag sa att de inte hade några planer på det. Tråkigt..