Framgångsrika- Tro på din idé!


2008-12-10

Läste idag om Baglady's succehistoria, om hur de vågade satsa trots lågkonjunktur. Visst ,det var ju inte att dom hade alla val i världen men dem hade en idé och trodde på det, tuta eller kör och dom körde sitt race.
Vi satsar iförsig också på vår nitch nu under rådande lågkonjunktur, det är en chansing men hade vi inte gjort det hade jag nog känt att vi svek oss själva.
För att vara ärlig är vi för mycket nördar för att inte göra det, vi är så faschinerade och brinner verkligen för vad andra kan tycka är helt ointressant.

Som alla internetberoende människor läser jag alla slags nyheter som publiceras, en av de artiklar som verkligen väckte mitt intresse eller snarare fick mitt "jaa, absolut"-nickande svar var Bli Rik 2009.
Nu tror ni säkert att det är för att jag vill bli rik, kan inte säga att jag skulle klaga! Men det var faktiskt för att jag själv har utformat en plan för hur man kan engagera sin målgrupp genom exklusivitet, för vem vill inte känna sig speciell? Det jag dock inte håller med om är att göra det svårt för kunden, man vill väl snarare att kunden ska känna att det ska vara enkelt att kommunicera med sin leverantör?
Är du inte en engagerad kund kommer du ändå inte få veta när vip-kvällarna är eller när det är specialerbjudande för just de dagarna. Just därför sociala medier är en självklarhet, och när ordet sprids att engagemang ökar chanser för kap kommer fler bli engagerade och fler sprida ordet om just din speciella produkt/tjänst.

Tur för oss att vi har en rejäl dos med kreativitet och att företagen vi jobbar med har bra produkter!

//Gabriela



Kommentarer





Lämna en kommentar